نقشه‌راه یونیتی ۲۰۲۵: هوش مصنوعی، مرکز‌پروژه و سیستم فیزیکی قابل تعویض

 

یونیتی اخیراً نقشه‌راه ۲۰۲۵ خود را منتشر کرده است و تأکید می‌کند که تمرکز اصلی این نسخه بر پايداری و عملکرد بهتر موتور خواهد بود تا توسعه‌دهندگان بتوانند پروژه‌های بلندمدتری را با اطمینان کامل پیش ببرند. در این نسخه قرار است پشتیبانی از پلتفرم‌های مختلف بهبود یابد و ابزارهای موجود استاندارسازی شوند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های معرفی‌شده، دستیار هوش‌مصنوعی و مجموعه‌ای از مولدهای دارایی است که مستقیماً در ویرایشگر یونیتی ادغام می‌شوند. این ابزارها می‌توانند به‌صورت خودکار متریال‌ها، شخصیت‌ها و حتی کدهای ساده را بر اساس درخواست توسعه‌دهنده تولید کنند و سرعت نمونه‌سازی را بالا ببرند. علاوه بر این، یونیتی «Project Center» یا مرکز پروژه جدیدی را ارائه می‌دهد که به کاربران تازه‌کار اجازه می‌دهد با مجموعه‌ای از نمونه‌ها و راهنماهای گام‌به‌گام، به سرعت مسیر ساخت بازی را آغاز کنند.

یونیتی همچنین از یک سیستم فیزیک قابل تعویض و پشتیبانی از CoreCLR (نسخهٔ مدرن دات‌نت) رونمایی کرده است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد بین موتورهای فیزیک مختلف جابه‌جا شوند و از مزایای عملکردی آن بهره ببرند. به‌روزرسانی کانتنتپایپ‌لاین با هدف کاهش زمان ساخت و بارگذاری، و سیستم انیمیشن جدیدی با ماشین حالات سلسله‌مراتبی و امکانات ریگینگ رویه‌ای و زمان اجرا نیز از دیگر نوآوری‌های نقشه‌راه ۲۰۲۵ هستند. این ویژگی‌ها می‌توانند ابزارهای قدرتمندتری در اختیار سازندگان قرار دهند و روند ساخت بازی‌ها را به‌طور چشمگیری سریع‌تر و ساده‌تر کنند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پیمایش به بالا