پیدا کردن یک نقطه شانسی در یونیتی ( هوش مصنوعی سطح متوسط )
بدون ديدگاه
در برخی مواقع ما نیاز داریم تا یک نقطه رو بصورت شانسی بر روی navmesh پیدا کنیم تا کاراکترهای های بتوانند در به ان سمت نگاه کرده و یا حرکت کنند . که هدف ما اینکه کمی رفتار هوش مصنوعی رو واقعی تر جلوه بدهیم برای اینکار از زیر برای پیدا کردن یک نقطه شانسی استفاده میکنیم
void FindRandomPoint() { float walkRadius = 30f; Vector3 randomDirection = Random.insideUnitSphere * walkRadius; randomDirection += transform.position; NavMeshHit hit; NavMesh.SamplePosition(randomDirection, out hit, walkRadius, 1); Vector3 finalPosition = hit.position; // go to random point nav.SetDestination(finalPosition); }