ساخت یک انیمیشن ساده با استفاده از Animation

برای ساخت انیمیشن ابتدا یک ابجکت میسازیم و ان را انتخاب میکنیم

در قسمت inspector ما کامپومنت animation رو بهش اضافه میکنیم

  • نکته : در صورتی که این کامپومنت را اضافه کنید برای اجرای انیمیشن هیچ نیازی به انیماتور نخواهید داشت

بعد از این کار پنجره انیمیشن رو باز میکنیم و ابجکتمون رو انتخاب کنیم تا تغییرات انیمیشن روی اون اعمال بشه و از بودن کامپومنت انیمیشن اطمینان حاصل میکنیم و بعد از ان روی ئکمه create کلیک میکنیم تا انیمیشن ما ذخیره بشه

حالا برای ساخت کلیپ روی دکمه ضبط ( دایره قرمز رنگ ) کلیک میکنیم , از حالا به بعد تمامی حرکات cube ما ذخیره میشه البته باید به این موضوع هم توجه داشت که باید برای هر تعییر یک زمان مثل تصویر زیر انتخاب کنیم , در نهایت یونیتی خودش پوینتهای ما را محاسبه کرده و فایل انیمیشن رو ذخیره میکند . در تصویر زیر ما یک انیمیشن چرخش بر اساس محور x میسازیم

حالا برای اجرا شدن انیمیشن در بازی کافیست که کلیپ ساخته شده را به کامپومنت انیمیشن معرفی کنیم و سپس از انیمیشن خود با اجرای بازی تست بگیریم لازم به ذکره که با کلیک کردن روی کلیپ میتوانیم نحوه اجرا شدن اون رو تعیین کنیم , به عموان مثال من نیاز داشتم که انیمیشن من تکرار بشه بنابراین حالت loop رو برای اون انتخاب کردم

هرچند که انیمیشن نسبت به انیماتور منابع کمتر استفاده میکنه با این حال برای چرخش یک ابجکت بهتره از کد استفاده کنید تا انیمیشن و این متن فقط برای مثال بود

در بحث بعدی بهینه سازی animation رو اموزش میدیم که البته خیلی کوتاه خواهد بود

اخرین مقاله ها

پیشنهادی

Unity Assets

سخنی از بزرگان

Random Text Plus Image