پاسخ داده شد
1
0

توی یکی از پروژه هام، از righidbody2d استفاده کردم و یک در گذاشتم تا پلیر نتونه ازش رد بشه؛ اما پلیر در رو هل می داد و در از جا کنده می شد.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
1
0

قبل از پاسخ دادن به این سوال ابتدا اینو خدمتتون عرض کنم که استفاده از فیزیک برای باز کردن بهترین انتخاب نیست چون cpu رو درگیر میکنه و مقادیر رو باید بقدری دقیق محاصبه کنید تا بعد از باز شدن و برخورد با دیوار به سمت پلیر برنگرده البته جاهایی که اینو استفاده میکنند بعد از باز شدن در کلایدر اون رو هم غیر فعال میکنند ولی در کل اصلا انتخاب مناسبی نیست.

بهترین گزینه برای انجام اینکار استفاده از کامپومنت انیمیشن می باشد ( با انیماتور اشتباه نشود ) و اگر هم در شما حرکت ساده ای دارد میتوانید با استفاده از وکتور3.لرپ به اسانی و بدون استفاده از انیمیشن باز و بسته شدن اون رو به راحتی بسازید.

 

و اما پاسخ : برای اینکار پلیر وقتی به در برخورد میکنه در در جهتی که بهش نیرو وارد شده حرکت میکنه که کاملا صحیح است یعنی اگر در دنیای واقعی هم شما در رو به اون باکسی که برای در هست تکیه بدی موقع باز کردن همین اتفاق میوفته و چیزی که مانع اون میشه لولاهای در هستند در بازی هم شما نیاز دارید تا با استفاده از توابع جوینت در رو به باکس اصلی وصل کنید تا با وارد شدن نیرو فقط یک ضلع اون حرکت کنه.

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 1 نتیجه
پاسخ شما

لطفا جهت ثبت نام ابتدا یا ثبت نام کنید.

تلگرام