پاسخ داده شد بسته شد
0
0

سلام و عرض ادب

یه چند تا توصیه درباره بازی سازی:

1. دوستان برای برداشتن اولین قدم، باید مفهوم بازی و بازی سازی رو بفهمید. بفهمید که بازی‌سازی چیه؟ بازیساز کیه؟ نقشه بازی چیه؟ استوری برد چیه؟ و… بدین منظور دوره های فوت و فن بازی سازی و گشت و گذار در سایت ها رو توصیه می کنم.

دوره ای که توصیه می کنم: بازی خوب بازی بد آقای مهدی فنایی

2. بر اساس نیاز و شرایطتون انجین خودتون رو انتخاب کنید. یادتون باشه که عجله نکنید. خیلی روی این مرحله فکر کنید و تمام جوانب رو در نظر بگیرید

انجینی خوبه که : به سیستمتون بخوره (مثلا نرید کرای انجین رو روی یه لپتاپ بدبخت با رم دو گیگ بریزید تا لپتاپ رو زجر بدید)، انجین باید قدرتمند و آسون باشه، اذیتتون نکنه، منابع آموزشی فارسی براش فراوون باشه و…

برای شروع هم انجین کانستراکت یا حتی اسکرچ رو پیشنهاد می کنم.

3. شروع کنید به یادگیری انجین! مثلا من یه نفر رو می شناسم که برای یادگیری یونیتی به صورت متوسط رو به پایین حدود 6 ماه وقت گذاشت. شما باید با توجه به کارتون آموزش ببینید. مثلا اگه مثل بنده بیشتر دو بعدی کار می کنید، دو بعدی آموزش ببینید. اگرم مثلا سبک ماجراجویی دوست دارید، خوب توی همون آموزش ببینید.

اگه انجین یونیتی رو انتخاب کردید:

اول از همه: آموزش کامل سی شارپ آقای محسن خاشعی نژاد

برای سبک ماجراجویی دو بعدی: آموزش ساخت بازی 41148 آقای علی حیدری

بنده بعد از یاد گرفتن اینا پک ویژه بازی سازی آقای محسن خاشعی نژاد رو بشدت پیشنهاد می کنم.

توی یوتویوب و آپارات هم آموزش خیلی زیاد هست.

4. از بازی های ساده شروع کنید. لازم نیست همون اول کار یه بازی خیلی پیچیده پیاده کنید. توصیه من اینه که خواهشا اگه قصد انتشار اولین بازی تون رو دارید، بصورت کاملا رایگان منتشرش کنید تا مخاطبین جذب بقیه بازی هاتون بشن. در ضمن شما هم بازار یابی و مخاطب شناسی رو بهتر یاد می گیرید.

مثلا خود آقای مهدی فنایی اولی بازیش سرزمین رویا بوده که هنوز هم سرزمین رویا رو می تونید دانلود کنید.

اگه کارتون با داستانه، نقاشی تون رو خوب کنید، کتاب زیاد بخونید، داستان بنویسید و…

یادتون نره که حتما انتقاد پذیر باشید.

5. اگه کارتون گرفت و سطحتون بالا رفت، خیلی روی گرافیک بازی کار کنید. مثلا من خودم بعضی وقت ها یه اسکرین شات از بازی‌های معروف مثل 41148 رو می ذارم جلوم و رازهای گرافیکی اون رو کشف می کنم. خیلی حال میده امتحان کنید.

6. بعدش که خیلی خیلی گرافیک بسیار زیبا و بی نقصی داشتید، برید توی انجین مد نظرتون و باز خیلی روی انیمیشن ها کار کنید. روی صدا کار کنید و…

یادتون باشه که از بازی های معروف درس بگیرید. اشتباهاتشون رو تکرار نکنید و از نکات مثبتشون استفاده کنید. حوصله به خرج بدید. بروز باشید و افراط نکنید.

 

موفق باشید!

خدانگهدار همتون

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

سلام و صبحتون بخیر .

مینی مقاله خوبی بود ولی چند نکته لازم دیدم به اون اضافه کنم ( به عنوان کسی که بیشتر عمرش رو پشت مانیتور بوده )

 

  1. فعلا بهترین انجین فقط یونیتی هست اینو از روی تجربه خودم و کسایی که به صورت حرفه ای انریل کار میکنن عرض میکنم و دلایلش زیاده از بهینه سازی راحت تر یونیتی بگیر تا سیستم مورد نیاز و …
  2. برای شروع بازی سازی نیازی نیست بصورت حرفه ای سی شارپ یاد بگیرید , فقط نیاز دارید اصول اولیه رو یادبگیرید چون توابع یونیتی اختصاصی یونیتی هستند و اگر همین ها رو توی یک نرم افزار تحت سی شارپ بنویسید ارور میگیرید ولی میتونید از تقریبا از تمامی توابع سی شارپ از readline کنسول گرفته تا انواع توابع مثل توابع .net استفاده کنید که در بحث ساخت بازی انلاین این مورد خیلی بکار میاد مخصوصا برای ارسال پیام و ایمیل و …
  3. بازی اقای فنایی رو تایید میکنم و میشه گفت واقعا ذوق هنری بسیار پشت این بازی بوده و است در کنار اون بازی فرزندان مورتا رو نیز توصیه میکنم که کار استادیو ایرانی دد میج هست.
  4. بعد از یادگیری اصول اولیه برنامه نویسی و یونیتی تفاوت خاصی بین بازی های دو بعدی و سه بعدی در کدنویسی اون وجود نداره و حتی میشه گفت بازی سه بعدی راحتتر هست .

متن بالا رو ادیت نکردم و فقط چند نکته جزیی براش نوشته ام – ممنون بابت وقتی که برای نوشتن تجربت واسه دیگران صرف کردی.

خسته نباشی عزیز. 🙂

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

خواهش میکنم

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 2 نتایج
تلگرام