پاسخ داده شد بسته شد
0
0

آقا سلام مجدد خدمت شما! 🙂

با چند تا سوال عجیب غریب دیگه بازم اومدم  😀  😆

اول از همه اینکه این که میگن فلان تابع مقدار برگشت میزنه رو نمی فهمم. اما فکر کنم منظورش توی اسم نمونه کد باشه:

 

void OnTriggerEnter2D (Collider2D other)

{

if (other.tag == "Player") 

{

print ("ok");

فکر کنم منظور از برگشت زدن یا برگشت دادن اینه که این تابع یه مقداری از نوع کلایدر رو میریزه توی اودر. درسته؟

 

سوال بعدیم درباره لرزش توی اندرویده. یعنی مثلا توی بازی 41148 یه بخشایش که درها باز می‌شد کلا موبایل می لرزید. این چه کدی داره؟

 

نکته بعدی درباره سنسور ژیروسکوپ هست چطوری توی اندروید باید از سنسور ژیروسکوپ ورودی بگیریم؟

 

نکته بعدش درباره اینه که چطوری مثلا یه تیر عوض صاف حرکت کردن در جهت مستقیم عمودی یا افقی بیاد و یه حالتی بین اون دو تا بگیره (حرکتش مثل خط صاف باشه اما جهتش بین عمودی یا افقی با زاویه ای که ما تعين می کنیم باشه)

 

سوال بعدیم اینه که چطوری چک کنیم که دستگاه اجرا شونده اندرویده یا مثلا ویندوز یا لینوکسه؟

 

ممنون که جوابم رو میدید!

یا علی مدد

خدانگهدار 🙂

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
پاسخ عالی
0
0

سلام دوست عزیز .

  1. اصلا اون نیست این برای سطح متوسط هست و احتمالا توضیح هم بدم شاید براتون سخت باشه . مثلا

void t()
{
bool a = false;
bool b = test(a);
}
bool test(bool a)
{
return a;
}

متد t ما مقدار a رو داریم و مقدار b رو برابر میکنم با مقدار بدست امده در تابع test بشرطی که ورودی اون رو  a قرار بدیم و این متد بعد انجام یسری پردازش ( البته مثلا ) مقدا a رو برای ما برمیگردونه .

این مورد رو حتما باید حین پروژه یاد بگیرید و این مبحث خیلی مهمه و از تکرار خیلی از کدها جلوگیری میکنه – مثلا برای رمزنگاری یه مورد قبل نوشتن تو دیتابیس ما با استفاده از توابع برگشتی خیلی کدها مون رو بهینه تر میکنیم .

 

بقیه موارد هم کلا قابل انجامه و برای یادگیری اونا باید کمی تمیرین کنین – چند روز دیگه سایت اکادمی رو راهندازی میکنم .

در اونجا بصورت پروژه محور بازیسازی رو اموزش میدم.

فعلا یا حق 🙂

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

ممنون

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

یعنی برگشت دادن همون خروجی گرفتن از یه تابع هست؟

 

مثلا:

 

int b = 5;

int a = test (5);

 

int test (int j = 0)

{

print (j + b);

}

 

به عبارتی اگه برای یه تابع آرگومان تعریف کنیم، حتما باید موقع فراخوانی تابع یه آرگومان هم بهش بدیم (مگر اینکه اولویت دوم برای آرگومان تعریف بکنیم مثل متغیر جی که یه صفر هم برای اولویت دوم جلوش گذاشتم) حالا اون تابع توی خودش یه بلایی سر آرگومان ها میاره و طبیعتا یه مقداری رو هم برگشت میزنه مثل تابعی که من نوشتم که البته مقدارش رو چاپ میکنه. البته من کار return رو این وسط نفهمیدم.

  • admin
    تابع بالا اشتباهه و ربطی به return نداره ^_^
  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام دوست عزیز –

بلاخره بخش اکادمی رو تموم کردم – کم شروع میکنم به ایجاد اموزش های کامل بازیسازی در اون و حتما یه اموزش کامل هم در مورد توابع پرکاربرد میسازم – بنظرتون اولین اموزش چی باشه خوبه ؟

برای ورود به آکادمی رز سافت اینجا کلیک کنید

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

سلام و عرض ادب

ساخت بازی رستگاری 2

نه شوخی کردم  😆

به نظر بنده اگه امکان داره اول بسم الله نرید تو بخش یونیتی و این حرفها

یه آموزش بذارید به اسم مبانی بازی‌سازی یا مثلا نقشه گنج بازی‌سازی تا قدم های بازیساز شدن رو یاد بدید. تو یه دوره هم درباره انتخاب انجین صحبت کنید و انجین های محبوب رو معرفی کنید.

  • admin
    کاملا موافقم – پس از 0 شروع میکنم انتخاب انجین و اینکه چرا یونیتی :)
  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
0
0

بسیار ممنون

  • شما باید برای ارسال دیدگاه شوید
نمایش 6 نتایج
تلگرام